Autor Wiadomość
Maniak
PostWysłany: Pon 19:24, 24 Mar 2008    Temat postu:

Yyyyyy.... nie mam pojęcia kto to jest Natejko.
Yondaime
PostWysłany: Nie 12:50, 23 Mar 2008    Temat postu:

Pierwszy raz slsyze o tej grze ale nie teraz o tym xD MAniak ten Natejko to Stihl ??
Natejko
PostWysłany: Sob 12:14, 10 Lis 2007    Temat postu:

Wedłud mnie gry turowe są nudne. RTSy są znacznie ciekawsze.
Maniak
PostWysłany: Czw 20:27, 08 Lis 2007    Temat postu: War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945

War in the Pacific jest przedstawicielem już prawie zapomnianych strategii turowych, w których plansze są podzielone na heksy (sześciokątne pola). Jak można wywnioskować z tytułu, tematem gry są zmagania aliantów z siłami państw Osi na Pacyfiku podczas II wojny światowej. Gra, oparta w całości o silnik Uncommon Valor, jest bardzo złożona. Zmagamy się w niej na morzu, lądzie jak i w powietrzu. Suma wszystkich heksów w grze odpowiada sześćdziesięciu milionom mil morskich w rzeczywistości. Wszystkie mapy, jednostki oraz wydarzenia w grze są zgodne z historią.

Ogromnym plusem tej gry jest nowatorskie podejście do atrybutów jednostek. W WitP statek to nie bryła z podanymi statystykami, lecz jednostka składająca się z poszczególnych marynarzy, uzbrojenia oraz kapitana. Jak na prawdziwej wojnie, także i tutaj mamy do czynienia ze zmęczeniem, doświadczeniem, spadkiem morale i umiejętnościami poszczególnych ludzi. Toteż jako dowódca wybieramy przywódców w naszej armii, uwzględniając wymienione czynniki.





W tym programie każdy pilot jest traktowany z osobna, a słabość lub też jakaś zaleta dowódcy może zaważyć na końcowym wyniku działań wojennych. Siły naziemne posiadają najróżniejsze jednostki, które są indywidualnie opisane. Na przykład oddziały inżynieryjne, które wykorzystamy do budowy czy oddziały zaplecza lotniczego, bez których żadna formacja nie potrafi działać. Nie mówiąc o rozbudowie baz i wzmacnianiu gospodarki. Gracz ma wręcz niewyobrażalny wpływ na każdą ze swoich jednostek, jak i na całą rozgrywkę. Od spraw personalnych do całkowicie technicznych, na każdym kroku można się wykazać. W grze mamy dostęp do 15 kampanii od Pearl Harbor, aż po sam koniec wojny w 1946 r., możemy także po prostu walczyć w całym tym konflikcie.

Mamy możliwość stanąć po stronie Cesarstwa Japońskiego lub aliantów. Oprócz USA i Japonii możemy dowodzić także siłami: ZSRR, Holandii, Chin, Kanady, Australii oraz Imperium Brytyjskiego. Jak już wspomniałem, wszędzie jednostki, sprzęt i postacie znane z historii.


Według mnie jest to strategia przez wielkie „S”. Ogrom jednostek do wyboru i możliwości jest po prostu przytłaczający. Jednak jeżeli ktoś chciałby dowodzić tylko wybranym przez siebie obszarem, czyli np. nie zajmować się zaopatrzeniem może po prostu przydzielić te działania komputerowi. Do gry jest także dołączony edytor, jak i rozległa instrukcja, z którą radzę się zapoznać przed rozpoczęciem zabawy. Ponadto można pograć z kimś przez e-maila. Podsumowując, jest to pozycja bez której fan strategii obejść się nie może.


Data Premiery:
Świat: 9 lipca 2004
Polska: 24 listopada 2006
producent: 2BY3 Games
wydawca: Matrix Games
dystrybutor PL: Nicolas Games
Nośnik: 1 CD
Cena: 19,99 zł
Proponowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 800 MHz, 256MB RAM, 8MB akcelerator 3D (DirectX 8),
900MB na HDD.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group